Friday, June 22, 2007

Lepen

This is one of the top-two "Cherating-Trip Songs" by Gombloh that Abang couldn't keep himself from singing and humming since coming back from our first true holiday together at Cherating last 8-10 June 2007.

And the singing & humming include masa dia mandi pagi&petang and just before dozing off at night. So-very-out-of-tune-but-he-just-doesn't-care at that too.

The parts where I use larger font are the parts that I join him in the session. Aku tak hafal semua, just the end parts and part-part menarik je. Like the parts "kayak onnnnta", "bila cinta melekat, taik kucing rasa cokelat" and "Banggggs*t".

Abang said, "Lepen" is an abbreviation from "Lelucon Pendek". There's a part two of this song, called "Selopen", which comes from "Seloroh Pendek". Coolness huh.

Kalau aku tulis lagu untuk Abang nanti, aku nak letak tajuk "Lacinabang"... from "Lagu Cinta untuk Abang". Or, "Sonnabang" ke... from, "Sonnet untuk Abang". Okay gak apa.

f~

***




Bagiku sinar mentari tak seindah
matamu
Untukku elusan angin tak semulus lenganmu

Tak peduli omongan temanku
Tak peduli resiko untukku
Aku naksir kamu, kau jadi gadisku

Malam minggu pertama aku piket
Dengan sisa uang di saku hampir lengket

Dengan tiga batang jie sam soe
Disimpan di saku blujin ku
Kickers sloa-an menambah angker tampangku

Ku pilih duduk di sudut agak remang
Ku tunggu kluar sang putri Aryo Penangsang

Pikiran melayang yang bukan-bukan
Andaikan kau dan aku berpacaran
Kalau cinta melekat taik kucing rasa coklat

Tapi apa lacur yang keluar adalah bapaknya
Dengan muka di tekuk persis kayak onta

Dengan garang ia berkata
"Gadisku tak ada dirumah!"

Sambil ngedumel ku berkata dalam hati.......
"Bangggs*t!"


Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home